Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

5 dolog, amit nap mint nap használunk, de lehet, hogy nem kéne

 
Bizonyos tárgyakat és készítményeket az emberek többsége nap mint nap használ anélkül, hogy tudná, mennyire veszélyesek is az egészségre. Hogy mik ezek és hogy miért ártanak nekünk, kiderül a cikkből. Kattintson: jó eséllyel Ön is használ az ötből legalább kettőt, de az is könnyen meglehet, hogy mind az ötöt. Bizonyos termékekről, melyeket egyesek gyakrabban,...
A bejegyzés folytatódik »
 

Mindennapi egészség: milyen sűrűn kell(ene) mosnunk a törölközőnket?

Van, aki ritkábban, és van, aki sűrűbben vált törölközőt. De vajon ki cselekszik helyesen? Aki heti rendszerességgel mossa ki törölközőjét, vagy aki több hetet is vár ezzel? Mi a kényelmetlen igazság a törölköző tisztán...
A bejegyzés folytatódik »
 

Iskolai sikeresség: a szerencsén múlik?

Az iskolai eredményesség, vagyis az, hogy egy-egy tanuló az évek során mennyire teljesít jól, mit ér el a tanulmányai során, sok-sok tényezőtől függ. Vannak azonban ezek között, melyek a többinél jóval nagyobb súllyal...
A bejegyzés folytatódik »
 

Motiváció pedagógusoknak iskolakezdéshez

Elkezdődött az újabb tanesztendő, aminek a szülők és nagyszülők nagyon, a tanárkollégák valószínűleg kevésbé örülnek. Papírhalmok az asztalon, rebellis diákok a termekben, feszült légkör a tanáriban. De ne felejtsük...
A bejegyzés folytatódik »
 

Makarenko hagyatéka a pofonon túl és a makarenkoi pofon valódi története

A szovjet pedagógus, Makarenko nevéről az emberek többségének elsőként a híres „makarenkói pofon” jut eszébe. Azonban Makarenko munkássága ennél jóval fontosabb szerepet töltött be és bizonyos elemeiben még...
A bejegyzés folytatódik »
 

Amikor divat tanárnak lenni

Habár mifelénk furcsának tűnhet, vannak olyan országok, ahol a tanári szakma nem a kevésbé megbecsült munkakörök közé tartozik. Épp ellenkezőleg: az egyik legdivatosabb szakma. Hogyan lehetséges ez? Hogy függ ez össze az...
A bejegyzés folytatódik »
 

Mindenki fogolydilemmában

Az elmúlt héten a Mindenki című filmtől volt a hangos a magyar média. Sokan beszéltek és írtak a filmről sok szempontból. De vajon pedagógiai oldalról mit lehet róla elmondani? Milyen oktatási és nevelési vonatkozásokat tartalmaz...
A bejegyzés folytatódik »
 

A PISA-mérés margójára: van-e remény, avagy hova tovább magyar közoktatás?

472 pont – ez volt a magyar diákok átlaga a PISA-mérések szövegértési tesztjén. De mit jelent ez a gyakorlatban? Miért kongatják a vészharangokat a szakemberek? Milyen megoldások jöhetnek számításba? Funkcionális analfabetizmusról,...
A bejegyzés folytatódik »
 

Mi a szegénység és hogyan kapcsolódik az iskolához?

Mit jelent a szegénység és hogyan definiálható? Ki számít szegénynek Magyarországon, Európában vagy bárhol máshol a földtekén? Mi a különbség relatív és objektív szegénység között? Hogyan kapcsolódik ez a pedagógiához?...
A bejegyzés folytatódik »
 

Ne szüless rossz családba, mert lerontod a PISA-eredményeinket!

Miután a PISA-sokk nagyjából lecsengett, az oktatási államtitkár elmondta, hogy mik a tanulságok, illetve min kell változtatni a jövőben ennek kapcsán. Palkovics László nyilatkozatában sok érdekes dolgot fogalmaz meg, többek...
A bejegyzés folytatódik »
«
123

Mindenki másképp egyforma

blogavatar

Az emberek hülyék - gyakran mondjuk ezt. De mi vajon mások vagyunk-e? Lelki és testi egészségről, pszichológiáról, mindennapi kérdésekről és tévhitekről - tudományos alapon, közérthető nyelven.

Utolsó kommentek