5 dolog, amit nap mint nap használunk, de lehet, hogy nem kéne
2018. 01. 24. 12:02Kommentek (0)
Bizonyos tárgyakat és készítményeket az emberek többsége nap mint nap használ anélkül, hogy tudná, mennyire veszélyesek is az egészségre. Hogy mik ezek és hogy miért ártanak nekünk, kiderül a cikkből. Kattintson: jó eséllyel Ön is használ az ötből legalább kettőt, de az is könnyen meglehet, hogy mind az ötöt.
Bizonyos termékekről, melyeket egyesek gyakrabban,...
Mindennapi egészség: milyen sűrűn kell(ene) mosnunk a törölközőnket?
2018. 01. 19. 10:39Kommentek (0)
Van, aki ritkábban, és van, aki sűrűbben vált törölközőt. De vajon ki cselekszik helyesen? Aki heti rendszerességgel mossa ki törölközőjét, vagy aki több hetet is vár ezzel? Mi a kényelmetlen igazság a törölköző tisztán...
Iskolai sikeresség: a szerencsén múlik?
2017. 09. 28. 07:49Kommentek (0)
Az iskolai eredményesség, vagyis az, hogy egy-egy tanuló az évek során mennyire teljesít jól, mit ér el a tanulmányai során, sok-sok tényezőtől függ. Vannak azonban ezek között, melyek a többinél jóval nagyobb súllyal...
Motiváció pedagógusoknak iskolakezdéshez
2017. 09. 04. 10:19Kommentek (0)
Elkezdődött az újabb tanesztendő, aminek a szülők és nagyszülők nagyon, a tanárkollégák valószínűleg kevésbé örülnek. Papírhalmok az asztalon, rebellis diákok a termekben, feszült légkör a tanáriban. De ne felejtsük...
Makarenko hagyatéka a pofonon túl és a makarenkoi pofon valódi története
2017. 04. 03. 08:58Kommentek (5)
A szovjet pedagógus, Makarenko nevéről az emberek többségének elsőként a híres „makarenkói pofon” jut eszébe. Azonban Makarenko munkássága ennél jóval fontosabb szerepet töltött be és bizonyos elemeiben még...
Amikor divat tanárnak lenni
2017. 03. 21. 09:35Kommentek (0)
Habár mifelénk furcsának tűnhet, vannak olyan országok, ahol a tanári szakma nem a kevésbé megbecsült munkakörök közé tartozik. Épp ellenkezőleg: az egyik legdivatosabb szakma. Hogyan lehetséges ez? Hogy függ ez össze az...
Mindenki fogolydilemmában
2017. 03. 09. 12:18Kommentek (2)
Az elmúlt héten a Mindenki című filmtől volt a hangos a magyar média. Sokan beszéltek és írtak a filmről sok szempontból. De vajon pedagógiai oldalról mit lehet róla elmondani? Milyen oktatási és nevelési vonatkozásokat tartalmaz...
A PISA-mérés margójára: van-e remény, avagy hova tovább magyar közoktatás?
2017. 02. 27. 07:54Kommentek (1)
472 pont – ez volt a magyar diákok átlaga a PISA-mérések szövegértési tesztjén. De mit jelent ez a gyakorlatban? Miért kongatják a vészharangokat a szakemberek? Milyen megoldások jöhetnek számításba? Funkcionális analfabetizmusról,...
Mi a szegénység és hogyan kapcsolódik az iskolához?
2017. 02. 10. 08:13Kommentek (3)
Mit jelent a szegénység és hogyan definiálható? Ki számít szegénynek Magyarországon, Európában vagy bárhol máshol a földtekén? Mi a különbség relatív és objektív szegénység között? Hogyan kapcsolódik ez a pedagógiához?...
Ne szüless rossz családba, mert lerontod a PISA-eredményeinket!
2017. 01. 31. 16:28Kommentek (37)
Miután a PISA-sokk nagyjából lecsengett, az oktatási államtitkár elmondta, hogy mik a tanulságok, illetve min kell változtatni a jövőben ennek kapcsán. Palkovics László nyilatkozatában sok érdekes dolgot fogalmaz meg, többek...
Utolsó kommentek