Iskolai sikeresség: a szerencsén múlik?
2017. 09. 28. 07:49Kommentek (0)
Az iskolai eredményesség, vagyis az, hogy egy-egy tanuló az évek során mennyire teljesít jól, mit ér el a tanulmányai során, sok-sok tényezőtől függ. Vannak azonban ezek között, melyek a többinél jóval nagyobb súllyal esnek a latba. Ezeket sorra véve azt látjuk, hogy végső soron az iskolai sikeresség nagyban függ a szerencsétől.
Sokan vélik úgy – köztük...
Motiváció pedagógusoknak iskolakezdéshez
2017. 09. 04. 10:19Kommentek (0)
Elkezdődött az újabb tanesztendő, aminek a szülők és nagyszülők nagyon, a tanárkollégák valószínűleg kevésbé örülnek. Papírhalmok az asztalon, rebellis diákok a termekben, feszült légkör a tanáriban. De ne felejtsük...
Amikor divat tanárnak lenni
2017. 03. 21. 09:35Kommentek (0)
Habár mifelénk furcsának tűnhet, vannak olyan országok, ahol a tanári szakma nem a kevésbé megbecsült munkakörök közé tartozik. Épp ellenkezőleg: az egyik legdivatosabb szakma. Hogyan lehetséges ez? Hogy függ ez össze az...
Mindenki fogolydilemmában
2017. 03. 09. 12:18Kommentek (2)
Az elmúlt héten a Mindenki című filmtől volt a hangos a magyar média. Sokan beszéltek és írtak a filmről sok szempontból. De vajon pedagógiai oldalról mit lehet róla elmondani? Milyen oktatási és nevelési vonatkozásokat tartalmaz...
A PISA-mérés margójára: van-e remény, avagy hova tovább magyar közoktatás?
2017. 02. 27. 07:54Kommentek (1)
472 pont – ez volt a magyar diákok átlaga a PISA-mérések szövegértési tesztjén. De mit jelent ez a gyakorlatban? Miért kongatják a vészharangokat a szakemberek? Milyen megoldások jöhetnek számításba? Funkcionális analfabetizmusról,...
Mi a szegénység és hogyan kapcsolódik az iskolához?
2017. 02. 10. 08:13Kommentek (3)
Mit jelent a szegénység és hogyan definiálható? Ki számít szegénynek Magyarországon, Európában vagy bárhol máshol a földtekén? Mi a különbség relatív és objektív szegénység között? Hogyan kapcsolódik ez a pedagógiához?...
Ne szüless rossz családba, mert lerontod a PISA-eredményeinket!
2017. 01. 31. 16:28Kommentek (37)
Miután a PISA-sokk nagyjából lecsengett, az oktatási államtitkár elmondta, hogy mik a tanulságok, illetve min kell változtatni a jövőben ennek kapcsán. Palkovics László nyilatkozatában sok érdekes dolgot fogalmaz meg, többek...
Magánügy-e a nyelvhasználat?
2017. 01. 18. 09:22Kommentek (9)
Mennyire van beleszólása az iskolának abba, hogy a gyerek hogyan beszél(jen)? Feladata-e a pedagógusnak, hogy megtanítsa az ún. szép, igényes köznyelvet a nebulóknak? Kötelessége-e gyomlálni a szerinte helytelen alakokat a...
A család szerepe az egyéni fejlődésben: amit a gyerek otthonról hoz
2016. 12. 23. 12:45Kommentek (6)
Köztudott, hogy a gyerek, amit otthon megtanul, azt továbbviszi az iskolába, ez pedig sokszor problémákat okoz. Sok-sok iskola konfliktus forrása az iskolai és az otthoni különbségekből származik, de mit kezd ezzel a pedagógus?...
„A tanulás...ne sugalljuk azt, hogy szórakozás” – avagy állítsátok meg Balázs Gézát!
2016. 06. 07. 07:57Kommentek (4)
Ne sugalljuk azt, hogy a tanulás szórakozás, mert az élet sem az? Nincs értelme az élményközpontú tanulásnak a magyar közoktatásban? Legyen az iskola szenvedés, ha már az élet is az? Balázs Géza egy előadásának rövid...
Utolsó kommentek